fredag 2 oktober 2009

Gympadojor

Mellansonen har blivit tonåring. Vid 8 års ålder. I dag blev jag också "mamman som inte fattar nåt." Det ösregnade när vi skulle ge oss hemifrån och jag plockade fram regnkläder och stövlar till grabbarna. Daniel och Isac tar på sig utan knussel, men inte Leo. "Jag vill inte ha dem" säger han. Jag förklarar att det ösregnar och att man inte kan gå i gymnasikskor ute då. Han bara tittar på mig och säger "Vadådå...?" Jag ser på honom och säger igen att han inte kan ha gymnastikskor skolan idag för det regnar... återigen bara ser han på mig och säger "Vadådå...?" Jag frågar om han inte i alla fall kan ta med sina stövlar i väskan och byta sedan när de ska på rast. Han ser på mig ännu en gång och säger "Varför då? Jag kommer ju ändå inte att ta dem på mig..."

I rest my case. Efter att jag då sagt till honom att jag minsann inte vill höra något som helst gnäll om blöta fötter, strumpor eller ens skor, så åker han till skolan ... i gymnastikskor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar