måndag 17 augusti 2009

Starten







Jodå, visst har jag vägt in mig och tagit mina mått idag. Huvaligen... tur att sommaren varit underbar på alla sätt, så att det nånstans verkligen var värt det... Here we go...

59,7 kilo - alltså exakt 5,7 kilo att ta tag i
74 cm i midjemått - holy cow (mot 67 i vanliga fall)
97 cm i höftmått - ärligt talat (mot 93 i vanliga fall)
60,5 cm runt lår, i detta fall höger - shit Maj-Britt (i vanliga fall 56)

Hmm... så det får räcka. Nog med siffror. Men nu är siffrorna "out there" och jag kan inte fuska. Har gått lite drygt 8000 steg idag och det är inte tillräckligt. Men det är första dagen och inte så lätt att beräkna. I morogn skall jag gå till Eurostop och det är ca 6500 steg bara det, hinner simma innan mannen skall till jobbet. Fortsättning följer... på måndag... spännande...






Mina två äldsta började skolan idag. Daniel i fyran och Leo i tvåan. Helt otroligt. Vart tog tiden vägen? Daniel, född 99 har börjat mellanstadiet. Min förstfödde, nästan lika lång som jag (vilket givetvis inte är en prestation i sig, då jag bara är lite drygt 150 cm över havet) men det var ju inte alls längesedan han låg som ett litet nyfött underverk i min famn.


Daniel, vår tänkare, vår funderare - med så mycket tankar om livet och om allt mellan himmel och jord. En känslig liten människa med ett oerhört varmt hjärta. Har en oändlig fantasi och har en egen värld där allt är möjligt










Leo, vårt yrväder, vårt älskade yrväder. Vår tuffing och clown, med glimten i ögat och en pigg räv bakom örat. Nu är han åtta och han skall nu börja spela fotboll igen, efter uppehåll. Intresserad av dans och musik, med taktkänsla och en fenomenal förmåga att lära sig texter utantill oavsett om det är på svenska eller engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar