tisdag 4 augusti 2009

Förmögen


När jag går omkring i vårt hem mitt i natten, kommer jag till barnens rum, gläntar på deras dörrar och hör deras lugna andetag. Jag ser dem sova och förhoppningsvis drömma vackra drömmar. Dom är våra, skapade utav kärlek, växte sig starka under mitt hjärta, inuti min kropp.
Tre underbara gossar, var och en av dem helt fantastiska, en av dem är en riddare. En liten kille som inget hellre ville än att bli till och leva sitt liv fullt ut. Föddes hjärtsjuk, men såg det inte som ett hinder. Undrar så vad hans hemlighet är, vad hans "mission" är, vad hans skall utföra under sina år. Hoppas att få följa honom länge. Hoppas att få följa dessa tre prinsar på deras väg i livet. Tre bröder, men tre helt olika individer, med helt olika intressen.


Mannen jag älskar så inneligt ligger också och sover. På min vandring genom rummen hör jag hans andetag tydligare och tydligare. Denna man jag delat så många år med och som jag vill dela resten av mitt liv med. Den man jag vill vakna med, somna med och bara älska så länge jag kan. Han gör mig till den lyckligaste kvinnan på jorden och han är min bäste vän. Härligt att känna så. Tänk vad förmögen jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar