söndag 13 september 2009

Lingon och blåbär


Helgen har varit jättemysig. Lördagen spenderades i skogen med vänner. Vi skulle dit och plocka kantareller, men hittade inga, men jättemånga blåbär och lingon. Vi var 8 st. En satt i blåbärssnåret och åt rekordmånga blåbär på rekordtid - överlycklig. Två låg på alla fyra och studerade spindlar i mossan, en satt på en sten och spelade på en hink, en gick runt med en tom kylväska på magen, en hittade världens finaste pinne att spara. . . Jag och Z tog foton och skrattade åt alla upptåg.

Nu har jag haft ont i mina händer ett tag och mamma säger att jag bör kolla upp det. Hon tror att det kan vara risk för reumatism eller nåt liknande. Hon har det och känner igen mina symptom. Jag ska kolla det - nån dag - när jag har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar