måndag 20 juli 2009

Utgångsläge

I morse vägde jag in mig på 58,5 kg. På morgonen innan frukost och utan en tråd på kroppen, som sig bör. Vad kom de kilona ifrån på så rekordkort tid? Det innebär exakt 5,3 kg mer än jag vill. I samma stund som jag ställde mig på vågen, tickade "operation viktnedgång" igång och nu ger jag mig inte förrän dessa förbaskade kilon är borta. Jag skall inte ens ha en dag i veckan som fridag, eftersom jag gång på gång hittar ursäkter för att utöka den fria dagen till två eller tre fria dagar i veckan, vilket inte funkar.

När tillfälle ges är jag ute och går med Zalli, jag simmar och skall på onsdag gå en långrunda med Anita. Jag ska se till att min närmiljö inte ger mig tillfälle att fuska denna gången och när sklan börjar (om 6 veckor) kanske jag är i mål, eller åtminstone är i närheten... Självklart räknar jag inte med att se ut som 18 igen, och det är inget jag vill heller, men att komma i sina kläder hade varit trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar