måndag 20 juli 2009

35...oj, jag är 35

Nu skall det äntligen bli av... på riktigt. Har skrivit dagbok i hela mitt liv, som med åren har reducerats till några rader per dag i en femårsdagbok. En sådan rymmer inga tankar, inga funderingar... bara ren fakta om väder och vad vi gjort.

Jag fyllde 35 år igår. (Hipp, hipp) Om sanningen skall fram så är just 35 år en siffra som känns maffig och jag har haft lite omedveten olustkänsla vid tanken att den åldern nu passar in på även mig. 35 liksom... yngre medelåldern, huvaligen...

Jag vaknade ganska sent av att mormor ringde och skulle gratta mig och Leo, min nyblivna 8-åring. En jätteseg och regnig dag och att timmarna på Äventyrslandet inte skulle bli av, fattade jag med en gång. Thomas stekte pannkakor till frukost, helt enligt Leos önskemål och jag åt smörgås i stället. Kan inte böja dagen med pannkakor... Sedan var det på med regnkläder på mig och två av pojkarna och tillsammans med Zalli och flickorna var det utelek i vattenpölar och sandlåda. Roligt!!!


Vi satt och spelade Yatzy när det ringde på dörren. Det var mamma och Anita, som bad mig följa med. Jag fick snabbt byta om och sedan bar det av. Jättenervös blev jag!! Jag blev skjutsad till Tylösand, fick en helkroppsmassage, blev skjutsad till Espresso House för en fika och sedan hem. Jag gick ovetandes uppför trappan här hemma och när jag kommit nästan ända upp var det ett härligt gäng som började sjunga; "Jag mår hon leva... "

En oförglömlig kväll med de allra närmaste och käraste jag har. Allt planerat av min älskling i tre veckor och så många som var involverade. DET är kärlek!!!

1 kommentar:

  1. Ja, det var en riktigt kul kväll. Hoppas allt är bra med er. Vi ses nästa vecka.
    Stor kram, Thomas

    SvaraRadera